Eli keskimmäisellämme, neljävuotiaalla tytöllä, on nyt sitten ollut Animas insuliinipumppu käytössä kuukauden verran ja aivan loistavasti on arki alkanut rullaamaan. Tyttö itse on ihan täysin erilainen kuin pistoshoidolla. Jokapäiväinen pahoinvointi on tiessään ja sokeriarvot ovat olleet tosi paljon tasaisempia. Osansa asiaan voi tietysti olla myös sillä, että insuliinit myös vaihtuivat Actrapidistä ja Protaphanista Novorapidiin sekä Levemiriin. Eka reaktio tytöllä sairaalassa oli pumpun laiton yhteydessä se, että hän huusi suoraa huutoa: Mä en halua pumppua! Mä haluan että mua pistetään!" , mutta jo puoli tuntia myöhemmin tyttö tuli mulle sanomaan: "Äiti hei, mä rakastan mun pumppua :)" Ja meillä vanhemmillakin on ollut pelkästään positivisia kokemuksia pumpusta. Arki ei ole enää pelkästään kelloon tuijottamista ja syömisen tuputtamista tai kieltämistä, vaan nyt saa tyttö syödä just niin paljon tai vastaavasti niin vähän kuin haluaa. Ja aamullakin tyttö saa herätä ihan itsekseen, joten aamut alkavatkin hieman eri tavalla. Ja kaiken lisäksi jopa minä olen nyt saanut nukkua jo kolme yötä ( ei kylläkään peräkkäin) ilman herätyskellon herätystä puoli neljän aikaan. Ja kyllä tää on niin paljon vaivattomampaa tämä reissuun lähteminenkin kun voi syömisajoissa hieman joustaakin.

Ja tässä sitten vielä kuva tytön ikiomasta pumpusta tytön kädessä ja sitten tuo "nappi" eli kanyyli, joka on tytön pepussa ja jota kautta se insuliini sitten menee... Eikö ookin "ihqun värinen", niinkuin tyttö sanoo? :)

692423.jpg

692422.jpg

Ja sitten tällaista asiaa... Oliskohan joku blogin ompelutaitoisista lukijoista halukas ompelemaan korvausta vastaan tytöllä pieniä alustoppeja taskun kera? Pumpulle kun tarvitaan jokin kantosysteemi ja kaupoista en ole onnistunut löytämään pelkkiä toppeja, ainoastaan toppi-pikkuhoususysteemejä. Mä yritin jo omilla huterilla ompelutaidoillani ommella yhtä taskua jo olemassa olevaan toppiin, mutta kyllä se aika yritykseksi jäi. Tällä hetkellä pumppu kulkee pienessä selkärepussa, mutta siinäkin on omat huonot puolensa. Joten jos vaan joku ystävällinen olisi halukas, niin otathan yhteyttä vaikkapa kommentin kautta :)